کد خبر : 10019 تاریخ : ۱۴۰۳/۷/۲ - 13:52
شایان موتورز تجربه یک خرید امن حالت EV و Eco در خودروهای هیبریدی حالت EV و Eco از فناوری های جدید بوده و امروزه بسیاری از تولیدکنندگان اقدام به نصب آن بر روی خودرو کرده اند. فعال کردن این حالت میزان مصرف سوخت را بهتر خواهد کرد.

حالت EV و Eco از فناوری های جدید در خودروهای هیبردی می‌باشد و امروزه بسیاری از تولیدکنندگان اقدام به نصب آن بر روی خودرو کرده‌اند. فعال کردن این حالت میزان مصرف سوخت را بهتر خواهد کرد.

با توجه به اینکه خودروهای هیبریدی مصرف سوخت بهتری داشته و در نتیجه میزان آلایندگی کمتری دارند در سال های اخیر تمایل به خرید این خودروها افزایش یافته است. با توجه به قیمت مناسب تر خودروهای هیبردی در مقایسه با خودروهای برقی، این خودروها گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به خودروهای برقی می‌باشد که آمادگی لازم برای خرید خودروی برقی را ندارند. از آنجائی که نمونه‌هایی از این خودرو‌ها مثل تویوتا پریوس در کشور موجود و قابل دسترسی می‌باشد می‌خواهیم این دو حالت را بررسی کنیم.

حالت EV

کاربرد حالت EV در خودروهای هیبردی چیست؟

عملکرد خودرو در حالتEV شبیه به خودروهای برقی می‌باشد. هرچند برخی محدودیت‌ها نیز مشاهده می‌شود. با فعال کردن این حالت پیشرانه بنزینی به‌طور کامل خاموش شده و خودروی هیبریدی فقط به باتری و موتور برقی تکیه خواهد کرد. باید گفت حالت EV خودروی هیبریدی برای مسافت‌های طولانی یا سرعت‌های بالا طراحی نشده است و مناسب رانندگی در سرعت‌های پایین مانند رانندگی در پارکینگ ‌ها و یا مسیرهای کوتاه شهری است. از آنجایی که در حالت EV خودرو تقریباً صدایی ندارد بنابراین گزینه مناسبی برای رانندگی در محیط‌ های شهری و به ویژه شب ‌ها می‌باشد. فراموش نشود که برای استفاده از این حالت باید به شارژ کافی باتری و رعایت سرعت در محدوده تعیین شده دقت کرد، زیرا در صورت کم بودن شارژ باتری و یا افزایش سرعت، خودرو به صورت خودکار به حالت هیبرد باز خواهد گشت.

حالت Eco

کاربرد حالت Eco در خودروهای هیبردی چیست؟

حالت Eco به شما کمک خواهد کرد تا مصرف سوخت خودروی خود را به حداقل برسانید. این کار با تغییر رفتار پدال گاز، سیستم تهویه مطبوع و حتی تعویض‌های گیربکس انجام می‌شود تا مصرف سوخت خودرو کاهش یابد. در زمان رانندگی با حالت Eco پدال گاز حساسیت کمتری خواهد داشت و شما شاهد شتاب گیری نرم‌تر و تدریجی تری خواهید بود که باعث می‌شود خودرو مصرف کمتری داشته باشد. بنابراین شما نمی‌توانید شتاب گیری سنگین را تجربه کنید. همچنین سیستم تهویه مطبوع نیز از انرژی کمتری استفاده می‌کند.

اطلاع از زمان استفاده از حالت Eco باعث می‌شود تا شما راندمان خودروی خود را افزایش دهید.

فعال کردن این حالت در زمان مناسب، منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد. البته باید دانست که همیشه نباید از حالتEco استفاده کرد، به عنوان مثال اگر نیاز به شتاب گیری سریع مانند سبقت گرفتن دارید بهتر است از حالت Eco استفاده نکنید زیرا پدال گاز در این حالت حساسیت کمتری داشته و سبقت گرفتن را سخت خواهد کرد.

استفاده از حالت Eco در ترافیک نیمه سنگین توصیه می‌شود. همچنین این حالت در بزرگراه‌های طولانی و رانندگی با سرعت یکنواخت نیز ایده آل است.