کد خبر : 10020 تاریخ : ۱۴۰۳/۷/۱ - 13:13
شایان موتورز تجربه یک خرید امن کاربرد دکمه RSCA Off RSCA Off  از امکانات جدیدی می باشد که در خودروهای مدرن تویوتا تعبیه شده است.  از آنجائی که خیلی از علاقه مندان به خودرو ممکن است با عملکرد آن آشنائی نداشته باشند، بر آن شدیم تا توضیحاتی را در مورد این سیستم برای همراهان شایان موتورز ارائه دهیم.

کاربرد دکمه RSCA Off

این دکمه در بعضی از خودرو‌ها به منظور ارائه ویژگی های رفاهی و ایمنی بیشتر برای سرنشینان تعبیه شده است.

RSCA Off از امکانات جدیدی می‌باشد که در خودروهای مدرن تویوتا تعبیه شده است. از آنجائی که خیلی از علاقه‌مندان به خودرو ممکن است با عملکرد آن آشنائی نداشته باشند، بر آن شدیم تا توضیحاتی را در مورد این سیستم برای همراهان شایان موتورز ارائه دهیم.

این حروف مخفف عبارت Roll Sensing Curtain Airbags می باشد که به معنی کیسه‌ های هوای پرده‌ای حساس به چپ کردن خودرو هستند. هنگامی که این دکمه فعال باشد، با بروز هرگونه ناپایداری که شاید منجر به چپ کردن وسیله نقلیه شود، کیسه‌های هوا بیش از حد معمول باد شده و باز باقی می‌مانند تا از راننده و سرنشینان محافظت کنند. همچنین در زمان چپ کردن خودرو، این کیسه‌های هوا بخش بیشتری از شیشه‌ها را پوشش می‌دهند تا جان سرنشینان در امان باشد.

همان‌طور که از نام دکمه مشخص است، RSCA Off باعث غیرفعال سازی این ویژگی می‌گردد.

ممکن است این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که چرا باید شخصی تمایل به خاموش کردن این دکمه داشته باشد در حالی که سیستم RSCA یک ویژگی ایمنی مهم محسوب می‌شود؟

باید بگوئیم در بعضی شرایط خاص، خاموش بودن دکمه RSCA اتفاقا ایده مناسب تری می‌باشد. به عنوان مثال در شرایط آفرود به شدت توصیه می‌شود سیستم RSCA خاموش باشد. زیرا در مسیرهای خارج از جاده ناهمواری های زیادی وجود دارد. مسلما آخرین چیزی که راننده می‌خواهد گیج شدن سیستم RSCA و باز شدن آن حتی در شرایط عادی است.

با وجود اینکه تویوتا برندی با سطح ایمنی بالا بوده و سیستم RSCA نیز نوآوری مثبتی به شمار می‌رود، افرادی معتقدند که این سیستم خالی از نقص نبوده و در هنگام رانندگی آن را خاموش می‌کنند.