کد خبر : 10026 تاریخ : ۱۴۰۳/۷/۱۱ - 16:21
شایان موتورز تجربه یک خرید امن فورد اکسپدیشن 2025 فورد اکسپدیشن همواره یک انتخاب عالی برای خانواده هائی بوده که علاقه مند به کابین بزرگ بوده و به فضای بیشتری برای مسافر و بار نیاز دارند.

فورد اکسپدیشن همواره یک انتخاب عالی برای خانواده هائی است که علاقه‌مند به کابین بزرگ بوده و به فضای بیشتری برای مسافر و بار نیاز دارند. گذشته از کابین بزرگ، این شاسی بلند سه ردیفه فول سایز، دارای عملکردی قوی، راحتی ای استثنائی و فناوری پیشرفته‌ای است که آن را به یک خودروی بی نظیر تبدیل کرده است. مدل سال 2025، شاسی بلند پرچمدار فورد، قرار است طیف گسترده‌ای از به روز رسانی‌ها را دریافت کند که آن را به خودرویی جذاب تر تبدیل می‌کند، از طراحی مجدد بیرونی گرفته تا انواع به روز رسانی های فنی.

به روز رسانی طراحی ظاهری

اولین نمونه این خودرو با کاوری برای پوشاندن ظاهر خودرو در حال گشت و گذار در میشیگان دیده شده است. تصاویر مخفی گرفته شده از این خودرو بیانگر این است که نمای جلوی این خودرو کاملا جدید بوده و از مدل 2024 آن شکیل تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

طراحان فورد چراغ‌های جلوی بزرگ C-bracket را با چراغ‌های کوچک‌تری جایگزین کرده‌اند و دیلایت‌ها نیز با چراغ های اصلی و جلو پنجره ترکیب شده‌اند. همچنین، چراغ‌های LED مخروطی شکل مخصوص روز در این مدل به شکل C و برگرفته از مدل F-150 باز طراحی ‌شده و به صورت مشبک و شیب ‌دار است. هرچند استتار خودرو جزئیات ظاهر را پنهان کرده است اما مشخص است که سایز هواکش‌ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته‌اند.

در قسمت های کناری، به نظر نمی‌رسد که اکسپدیشن تغییر چندانی کرده باشد. با این حال، نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد که تریم کرومی به سمت شیشه‌ عقب کمی برآمده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد این SUV دارای مجموعه جدیدی از چرخ های 24 اینچی است.

آنطور که نمای پشت اکسپدیشن نمونه نشان می‌دهد، چراغ های عقب نیز با گرافیکی جدید و تغییراتی جزئی در حلقه دور چراغ به روزرسانی شده است.

تغییرات داخلی

انتظار می‌رود فضای داخلی فورد اکسپدیشن 2025 به طور کامل دچار تغییرات گردد. احتمالاً مدل جدید دارای یک صفحه نمایش بزرگ خواهد بود که کل داشبورد را در بر می‌گیرد، مشابه صفحه‌ای که در لینکلن ناتیلوس 2024 یافت می‌شود. در زیر صفحه نمایش مجموعه‌ای از دکمه‌ها از جمله کلید شیفت چرخشی و دکمه کنترل صدای مولتی مدیا قرار دارد. همچنین، کابین شاسی بلند فورد جدید احتمالاً از مواد داخلی با کیفیت بالاتر و عایق صوتی بهتری استفاده خواهد کرد که آن را به مکانی دلپذیر برای گذراندن زمان تبدیل می‌کند.

عملکرد و موتور

هنوز مشخص نیست که آیا فورد اکسپدیشن 2025 تغییرات قابل توجهی برای پیشرانه در نظر رفته است یا خیر. اکسپدیشن فعلی نیروی خود را از یک موتور 3.5 لیتری EcoBoost توئین توربو V-6 می‌گیرد که در سه حالت مختلف تنظیم می‌شود. مدل های پایین تر به نسخه‌ای مجهز شده‌اند که 375 اسب بخار قدرت دارند.

همین پیشرانه در مدل‌های فول ۴۰۰ و ۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. هر سه نسخه به یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده متصل می‌شوند.

این برند در اوایل سال جاری اعلام کرد که تا پایان دهه برای هر مدل یک پیشرانه هیبریدی نیز خواهد داشت. فورد قبلاً F-150 هیبریدی را که از همین پیشرانه اکسپدیشن استفاده می‌کند عرضه کرده است. این پیشرانه در F-150 با یک موتور برقی همکاری دارد و مجموع قدرت آن‌ها به ۴۳۰ اسب بخار می‌رسد.

ویژگی های ایمنی

هنوز نمیدانیم که آیا فورد اکسپدیشن 2025 از لحاظ ایمنی نیز ارتقا یافته است یا خیر. با این حال، می‌توانید انتظار داشته باشید که این مدل نیز حداقل همان سطح ایمنی مدل قبلی را حفظ کرده است.

در حالی که پیش بینی می‌شود نسل بعدی فورد نیز در صف تولید باشد، باید گفت فورد اکسپدیشن 2025 در مقایسه با مدل قبلی خود به طور قابل توجهی دستخوش تغییرات مثبت شده و ارتقا یافته است.